Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Nu äntligen får jag sitta

Kategori: Allmänt

Vilken intensiv dag...

Jag o Neo skulle gå o fika med Sara o hennes lilla Samuel. 5 i 12 gick jag ut till hissen. Då kom den aldrig. Blev såklart tokig eftersom hissen alltid är sönder så jag ringde numret som stod bredvid. Fick då som svar att det är översvämning under hissen i källaren och att den därför är avstängd. Blir ju skitarg eftersom jag bor på 5 våningen och inte kan gå ner med vagnen själv.

Jag fick springa ner med Neo och så fick Sara hålla honom medans jag sprang upp igen och gick ner med vagnen. Skitjobbigt =(

När vi sedan hade fikat klart (3 timmar senare) var fortfarande hissen avstängd. Då stod jag där själv och kunde omöjligt gå upp med Neo i vagnen. Var ännu argare och ringde Stoffe och svor i luren..;) Jag bestämde mig för att springa upp med Neo och kuta snabbt ner och hämta vagnen men precis när jag skulle ta upp honom så kom en arbetare upp som hade hört mig prata i telefonen (haha!!). Jag bad honom om hjälp att bära upp vagnen och det fick han såklart göra.

Innan han gick ner igen sa jag att hissen gärna fick vara igång igen 45 minuter senare för jag hade tvätttid! ;) Och det var den minsann!

Så det blev en miljon tvättrundor och har fortfarande ca 7 maskiner kvar. =( Får blir ett par imån också.
Mellan tvättningarna fick jag roa lillen som inte var på humör att vara själv. Så vi hade sångstund och läste böcker och annat kul.

Så nu har jag städat här hemma och satte mig precis ner för att vila ryggen. Det får nog snart bli sängen för min del....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: