Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Frågor o Svar!

Kategori: Neo

När fick du reda på att du var gravid? 17 oktober 2010
Var bebisen planerad? Ja
Mådde du illa mycket? Japp, slutade kräkas runt vecka 23-24
Hur blev ditt hår? Mycket finare och tjockare
Hade du mycket halsbränna? Den sista månaden var skitjobbig
Vad tyckte du inte om för mat? Inget speciellt
Vad gillade du för mat? Samma som innan men soppar blev extra goda ett tag
När kände du bebisens första sparkar? Riktiga sparkar kände jag v 17-18, innan dess lite bubbel
När började dina förvärkar? Jag hade lätta sammandragningar från ca v 20, men onda förvärkar hade jag inte.
Var du ofta orolig? Ja i början men ändå inte så farligt
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Hade några st.
Sparkade bebisen mycket? Ja han var en vildning i magen
När började du läcka bröstmjölk? Det gjorde jag inte en enda gång innan han kom.
Fick du bristningar? Magen klarade sig iaf ;)
Blödde du nångång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja absolut. Men jag orkade såklart inte lika mycket och träningen blev mindre
Hur gammal va du när du blev gravid? 24
Hur tog din partner det? Lika glad som jag
Vad var ditt sista SF mått? Det minns jag inte
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? Inte någongång (förutom när han kom såklart)
Hur många UL gjorde du? 3 st (v.9 v.18 v.33) 
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 1½cm, i stort sett ingenting, men det gick fort så tur att vi stannade
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas. Akupunktur (som för övrigt inte hjälpte ett skit) 
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja, ca 2 veckor innan stod den redo
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 10 min
Blev det komplikationer? Nej
Fick du sy? Ja lite
Hur var vikt och längd? 51cm och 3365g
Ögonfärg? Mörkblåa
Hårfärg? Brunt
Ammar du? Japp
Hur gammal är bebisen nu? 11veckor och 6 dagar
Vad tyckte du om förlossningen? Det gick bättre än jag föreställt mig! Jag var mer lugn och det gick mycket snabbare än väntat. En helt otroligt häftigt upplevelse
Vill du ha en till? Ja det är klart. Men ingen stress
Planerar ni en till? Nej, lillen är ju bara 3 månader
Hur mkt gick du upp under graviditeten? ca 15 kilo 
Vilken vecka födde du i? 40 + 1
Hade du mycket foglossningar? Inte mycket men till och från.
Hade du någon hormonrand? Japp
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Vi visste att det skulle bli en pojke ;) Innan vi fick reda på det så trodde jag en pojke
Hade du några speciella cravings? Soppor blev jag mer sugen på första halvan och andra halvan blev jag galen i citroner
Behövde du kissa ofta? I alla fall på natten
Är du nöjd över din graviditet? Ja, den var alldeles perfekt
Var du rädd för förlossningen? Nej, jag längtade mest, men kände lite oro dagen innan han kom
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja, men han hade navelsträngen runt halsen så det blev snabba ryck innan
Vad blev det för kön? Pojke
Ville bebisen amma på en gång? Ja
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, kanoners
Namn på bebisen? Neo Arvid Christopher Lindström

Kommentarer

  • Mamma till William och prinsessan i magen säger:

    God middag snäckan..

    Ja hon får komma när det känns bäst för henne..man kan inte göra så mycket åt det mer än ta en dag i taget..men skönt att kroppen jobbar på det..

    Vad för skoj ska du göra denna måndag? Vid 14 tiden ska ja hämta hem min prins och äta lita mellamål sen är det promenad som gäller för oss med vagnen så man kommer ut lita och en runda ner till ica & handla lita mat..

    kram kram

    2011-09-26 | 11:40:19
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/
  • Moa - Nybliven mamma till Ella♥ säger:

    Svar: Jaa hon kommer nog snart älska att bada, hoppas jag.. Inte kul när hon ligger och gallskriker ju, jag älskade iallafall att bada när jag va liten ;)

    2011-09-26 | 18:20:48
    Bloggadress: http://FUCKINGPOSERS.SE

Kommentera inlägget här: