Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Långeman!

Kategori: Allmänt

Nu har jag o lilleman varit på BVC för mätning och vägning.

Han växer på jättebra och vägde idag 5540g. Stora killen.
Jag o S har tyckt att han ser lite smalare ut och var nästan oroliga att han gått ner i vikt, men icke. Snarare gått upp 650g på 2 veckor! Inte lika mycket som senast men inte långt ifrån.

MEN.......Han har växt mer på längden så han har hoppat upp EN KURVA TILL så nu ligger han över medel. När han föddes låg han under medel och för 2 veckor sen hade jag gått upp till medelkurvan. Så han är lite mer långsmal ;)
Idag var han prick 60cm!! Inte så konstigt att många bodys börjar bli korta och svåra att knäppa ;)

Byxorna i strl. 56 börjar nu passa. Jag fattar inte varför byxor ska vara så mycket större än tröjor o bodys.

Han var iaf jättesnäll och duktig som vanligt. Men såklart var det inte lätt att gå upp så tidigt idag. (Vi brukar gå upp runt 11 och idag ringde klockan 07.20 ) Nu har lillen somnat igen medans jag inte kan somna =/

Kommentarer

  • Mamma till William och prinsessan i magen säger:

    Skönt att allt har gått bra för honom...skönt att han växer..Ja vissa kläder kan man ha längre än vissa andra..du kan köpa sån body frlängare på nätet..har inte handlat det själva men intresset fans men blev aldrig av...

    Vilken bvc går du till? kram kram

    2011-09-02 | 13:20:30
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/
  • Helena säger:

    God morgon , God morgon :). Har varit i Stockholm några dagar o då passar det ju perfekt att jag vaknade tidigt idag så kan jag gå igenom de inlägg i din blogg som jag har missat denna veckan :) Kramar

    2011-09-03 | 06:44:06
    Bloggadress: http://helenaskvarter.blogg.se/
  • Mamma till William och prinsessan i magen säger:

    God eftermiddag--Ska skicka dig länken med den där förlängaren om det finns kvar...Hoppas..hihihi..

    Jag går i Limhamn både bvc och min barnmorska.Hoppas att du får en fin lördag..Vad för skoj ska ni göra denna dg? kram krma

    2011-09-03 | 12:51:45
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här: