Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Vaccination o BVCbesök

Kategori: Neo

Idag var det dags för den fruktade dagen. Neo skulle vaccineras. Usch och fy att se sitt barn bli rädd och ha ont och skrika för sitt liv. Så jag har mått helt dåligt i flera dagar. Jag har hört en massa otäcka saker. Alla barn blir ledsna och skriker och är jätteledsna och arga hela dagen osv.

Först vägdes han (6035g) och mättes (62,5cm). Han är en lång kille, men inte så tjock ;) Jag trodde han skulle väga ca 6,5kilo eftersom han känns så tung, men det kanske snarare är jag som är svag. Haha! Men viktmässigt låg han kanon - på "normalkurvan", och längdmässigt så låg han kurvan ÖVER normal. Så han växer så det knakar på längden.

I alla fall. Där efter skulle han få 2st sprutor. En i varje ben. På vårt BVC ta dom sprutorna samtidigt. Så det är två st. sköterskor. Jag fick hålla honom och hålla i hans ben eftersom han gärna sprattlar.
När dom stack in sprutorna så rörde han inte en min, men när dom sprutat in allt så skriker han för fullt i ca 2 sekunder. Sen tystnar han och börjar SKRATTA! (??). Sköterskorna börjar också skratta då, så tillslut sitter vi alla 4 och skrattar. ;) Min underbara son! Inte ens sprutor gör honom ledsen! Han är väl som sin mamma - inte rädd för smärta. Har hög smärttröskel. ;)

Så nu sover han som en stock och jag får jättemycket gjort här hemma! Hoppas febern håller sig borta, men jag har iaf köpt alvedon till honom ifall den skulle komma ändå.

Japp, då var detta över! SKÖNT!

Kommentarer

  • Isabell säger:

    Haha goa unge!:)

    2011-09-29 | 15:02:00

Kommentera inlägget här: