Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Fruktansvärd helg....

Kategori: Allmänt

Ja denna helgen blev inte alls som jag tänkt mig. I fredags eftermiddag skulle jag o Neo åka upp till Småland. Vi satt till och med på tåget. Utanför Lund stannade vi och fick beskedet att vi kanske skulle åka vidare- kanske ersättningsbuss- kanske åka tillbaka. När visste ingen. Om 2 minuter eller om flera timmar.... Men hallå, jag hade Neo och kunde inte gärna bara åka ersättningsbuss. Jag hade mycket packning, en stor vagn, babyskyddet och en kille som inte kan gå. Och dessutom bara 2 armar. Jag blev tokig. Jag bestämde mig efter ca 40 min för att hoppa av tåget (som stod på en väldigt liten hållplats) och ta första bästa tåg tillbaka.... Om inte annat så skulle S få hämta oss.

Vi hade tur att ett tåg kom 5 minuter senare. Jag hade dock ingen tågbiljett men fick åka med ändå. Och som tur var fick jag tillbaka pengarna från min första resa.

Det tråkiga var att jag missade min väns dotters dop. =( Och igår fick jag även veta att min vän och hennes pojkvän gifte sig samtidigt. Så jag blev extra ledsen! =(
Grattis Alex! <3

Jag kunde ju iofs åkt igår ifall tågen hade gått som dom skulle...Men som vanligt var det inte så. Ett banarbete förstörde min helg kan man säga. Vi skulle fått byta 2 gånger under tiden och då till buss....
Och resan skulle ta flera timmar (enkel resa). Så tyvärr fick vi stanna hemma.

Så denna helgen blev väldigt ledsam! Jag hade sett fram emot detta i 2-3 månader.....
Jag ogillade tågtrafiken förut, men nu är jag så arg som aldrig förr....Att den aldrig kan funka som den ska - i alla fall inte när jag ska åka....

Kommentarer

  • Tina säger:

    Ni får köpa en bil till! Tågtrafiken är ju urusel!

    2012-02-12 | 16:02:32

Kommentera inlägget här: