Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Hemmagjord mat

Kategori: Allmänt

Igårkväll fick jag för mig att göra lite egen grönsakspure till lillen. Fick bli ärtor och även broccoli. Hoppas det gillas. Men han har inte varit kräsen innan så det blir nog inga problem. Så det fick bli en hel del "iskuber" utav mat och sen in i frysen. I veckan fyller ju Neo 6 månader så då blir det att börja med att byta ut ett mål amning mot en mat. Ska bli spännande att se ifall han tycker om tex. Spagetti o köttfärssås eller biff stroganoff med ris:)

Jag har ju lite frukt hemma med så jag kanske mixar ihop nåt utav det med sen idag.

Vi fick en stavmixer/mixer/elvisp i julklapp så det passar ju bra att göra mat till Neo med den. Så den invigdes igår.
Igår invigdes även min nya damsugare;) Sååå skönt att slippa konka in i ut den stora damsugaren varje gång man smulat ner eller så. Den uppskattade enormt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: