Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Matlagnings dag!

Kategori: Allmänt

Idag har varit en riktig matlagningsdag. Det känns som jag har stått i köket hela dagen nästan. O har jag inte lagat mat så har jag diskat mellan all mat =)

Det blev storkok till Neo.
Jag började med päron/äpplepuré. Det fick han smaka på idag och älskade det =) Himla bra!
Sedan gjorde jag potatismos i massor till honom. Det åkte in i frysen.
Och sist men inte minst blev det fisk(torsk), med morötter o fisksås. Jag är väldigt osäker på ifall han kommer att tycka om det men vi får se....

Till mig o S fick det bli kantarell/spenat/potatisgratäng. Det var inte helt fel! Mums!
Och sedan gjorde jag en krämig pastasallad med kyckling o bacon i storkok.

Så mellan allt så fick det bli diskning o lek med Neo.

Idag känner jag mig duktig! Neo var så snäll och tittade på när jag lagade mat och lekte med sina nya leksaker. Han var mycket road. ;)

Stackars lilleman som har fått din första förkylning =( Jag får så ont när han inte kan andas riktigt eftersom han är snorig och täppt.... Hoppas han sover bättre i natt. Förra natten var katastrof. Han sov så oroligt. Vaknade hela tiden. Men sen idag var han glad iaf. Så han mår nog inte så dåligt. Jag mår nog sämre av att se honom vara förkyld.  

Kommentarer

  • Mamma till William och Wilma säger:

    God förmiddag snäckan...så duktig du har varit som har lagat massor av mat.Skönt när man blir nöjd över sig själva..

    Ja barn utvecklas så olika..Min tös vill knappt ligga ner och vill gärna komma upp och försöker resa sig hela tiden när hon ligger..Här går det undan..hihi-Vi köpte en Ikea stol till henne och hon invigde den i fredags och gillar den jätte mycket..Hon har redan efter 3 veckor varit så stark i nacken..Ha en fin onsdag.kram kram

    2012-01-18 | 11:23:04
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här: