Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Mat o mat.

Kategori: Allmänt

Helt mysko. Jag har varit hemma i 2 dagar utan att göra nåt speciellt. Och nu känner jag mig ensammast i världen. Alltså 2 (!!!) dagar bara. Behov att umgås med mi a vänner? Svar JA. Som tur är kommer Malin o Isabel in till stan imån så vi ska ha långdag och sen väntas rytmik på em.
Tur att barnen är på bättringsvägen och att förkylningen börjar släppa så smått. Hade inte klarat en enda dag till inne. Barnen blir också rastlösa trots en massa lek och bus.
Idag stod Vincent upp när jag höll lite i hans ena hand bara ♡

Denna grabben har varit sjukt mammig idag. Ålat omkring mina ben och har varit arg när jag inte burit honom. Pju!

Nu är hela lägenheten storstädad från topp till tå och vi hälsar våren Välkommen! Så skönt när man vet att vartenda vrå är dammat och till och med taket damsugit.

Nu äntligen har V fått ny god hemlagad mat i frysen. Han tycker om mina fiskbullar med potatis o broccolimos men det behövdes mer :) Så ikväll blec det köttfärssås och spagetti som fick frysas in i burkar. Imorgon funderar jag på att hinna med att laga någon fisk till honom. Hoppas jag hinner. ;)
Jag gjorde.även spagetti och köttfärssås till resten av familjen med en massa andra ingredienser och jag hann också med en majssoppa till mig själv. Typ den godaste soppan i världen. Mums! Så en hel del matlagning har det blivit idag.


Såhär gosigt somnade lilla V när vi tvättade ikväll- han och jag. S och N var iväg och firade svärmor medans jag fick stanna hemma med en snorig gosse som behövde sova. Kl 19 slocknade han i vagnen trots att tvättiden höll fram tills 20.

Huvudvärk från helvetet så nu bingen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: