Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

BM besök o diabetestest

Kategori: Graviditet

I morse skulle jag vara hos BM vid strax innan åtta. Fick inte äta eller dricka något efter 12 i natt. Jag som tycker om vatten...:/
Skulle kolla ifall jag hade något risk att få graviditetsdiabetes. Fick dricka något väldigt sött i ett stort glas, och sedan vänta i 2 timmar innan dom skulle ta stick i fingret.

Efter en timme av väntan fick jag komma in för ett vanligt besök då magen skulle mätas (följde kurvan perfekt), och så fick vi även lyssna på bebis hjärtljud. Det pickade på fint där inne.
Järnvärdet såg fortfarande perfekt ut så inga järntabletter här inte.

Därefter fick vi vänta en stund till innan det hade gått 2 timmar sen jag druckit det stora glaset. Och ingen diabetes här i sikte i alla fall. Det var jätteskönt!!

Kommentarer

  • Angelica - Isaacs mamma. säger:

    Åå, jag vill också tillbaka till barnmorskan, men jag får vänta tills på måndag :)

    2011-04-05 | 06:37:58
    Bloggadress: http://flisaflikka.webblogg.se/
  • Angelica - Isaacs mamma. säger:

    ja det var verkligen bra att det var Vanessa som åkte, när man såg henne i avsnittet igår var hon ju helt konstig. :(

    2011-04-05 | 15:38:33
    Bloggadress: http://flisaflikka.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: