Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Uppdatering utav Neos mat.

Kategori: Neo

Nu har vi bytt ut ett mål mat i 1½ veckas tid. Det har gått ganska trögt måste jag säga. MEN äntligen verkar det släppa. Dom första dagarna klöktes han hela tiden och till o med kräktes upp maten. Han ogillade nog mest konsistensen. Stackars liten.

Men jag har provat med små knep, och det har lönat sig =) Har blandat i lite vatten så det är mer löst och han älskar verkligen katrinplommonpure så på vissa skedar har jag tagit lite pure så han glömmer bort att det är vanlig mat o lite klumpig sådan. ;) Nu idag behövde jag inte ens blanda i nån pure. ;) Duktiga killen.
Han fick det istället som efterrätt!

O det är lika dant med gröten. Jag ger honom 2 smakportioner på kvällen numera. Det var inte populärt i början men idag gick det KANON! Han ville ha mer hela tiden och sa mmmmmmmmmmmmmmm varje gång jag gav honom;)
Haha.
Inget magont heller! Underbart!

Å vatten - det ÄLSKAR han!

Nu går det undan. =)

Kommentarer

  • Isabell säger:

    Hehe spännande och konstigt med så mycket nya smaker:P tur att du har dina knep;)

    2012-01-11 | 11:03:02
  • Emelie säger:

    Går lite trögt här med :P tror också de är konstistensen som är lite obehaglig, dock har ja ju bara gett han gröt, potatis och morot :)

    2012-01-11 | 13:42:44
    Bloggadress: http://emliebergstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: