Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

21 september 2013.

Kategori: Allmänt

Igår var det DIN dag mitt hjärta! Du döptes och allt handlade om dig. Du gör mig så otroligt lycklig och varje sekund med dig är speciell. Du är den gladaste i världen (förutom på Emporia;)) så om jag är nere en dag så blir jag genast varm i kroppen när jag tittar på dig och du lägger till ditt största leende ♥

Dagen började super. Ingen stress alls och alla var glada och pigga här hemma.
Mina föräldrar, syster o Marianne kom ca 10.30 för att ev. kunna ta barnen när vi skulle göra iordning oss och fixa tårtor och lokalen. Barnen spv dock hemskt länge så det hann vi ändå utan problem :)

När klockan blev 13 var det dags för oss att bege oss till kyrkan då liten skulle äta, byta om och vi skulle ha en genomgång av dop akten.

klockan 14 började ceremonin och det var ett dubbeldop med en annan Vincent faktiskt.
Neo blev rastlös efter 3.minuter så han började härja, busa och ropa mitt i allt. Jaja det gjorde inte så mkt ;)

Liten var fantastisk. Inget gnäll eller skrik alls och han verkade gilla att vara i centrum!
Mitt i allt säger prästen att vi ska sjunga "imse vimse spindel" vilket gör att alla småttingar blir superglada! Dom sjunger med för glatta livet och alla rörelserna följer med. Haha, fantastiskt!

Efteråt hade vi hyrt församlingshemmet som ligger granne med kyrkan så alla prommenixade dit för smörgåstårta och efter bjöd vi på tårta, kakor och kaffe.

Alla verkade njuta av maten och jag hade så fantastiskt trevligt!

Dagen avslutades med.presentöppning och jag kan säga att jag blev alldeles chockad över alla dessa fina gåvor! Alla var så genomtänkta och det värmer i mamma hjärtat att dagen varit så trevlig och bra!!
En snabb städning och sedan begav vi oss hemåt. Kidsen somnade som klubbade sälar direkt medans deras föräldrar fick besök av Vincents gudföräldrar/faddrar. ;)

Måste också tillägga att Frank läste den finaste dikten jag hört någonsin! Egenskriven bara för Vincent! Då kunde jag inte hålla tårarna borta!

Tack alla för en underbar dag ♥♥♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: