Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Vår? Sommar?

Kategori: Allmänt

Tänk om våren kommer nu. Bara tänk. Så glad jag hade varit. Fågelkvitter, ljusa långa dagar, blommor på marken, blommande träd, glada miner och utelek. Nästan så det pirrar lite i magen när jag tänker på det. Att det åtminstone är påväg. Åtminstone kanske- eller i alla fall nästan.
Barnen kan leka ner ute, Vincent kan känna på gräset, krypa eller kanske till och med snart gå med stapplande steg i det mjuka gräset. Åh, som jag längtar!

Sommaren är dock min favoritårstid. Såklart. Värme, sol och glädje. Det är sommar för mig. Att få åka till sommarstugan när vi vill, ta en tur till Skånes djurpark, kompisar och mina föräldrar i Småland bara sådär. Lite extra spontant. Jag älskar att vara spontan trots att jag har två barn. Dom bara följer med och än så länge har det funkat kanon. Jag försöker få hjärnan att gå u högvarv alltid och framförallt när jag och barnen ska göra saker. Alla måste ju få ur något av dagarna.

Våren är i alla fall oå ingång eftersom det är vårdagjämningen i natt och klockan ska ställas om. Imorgon införskaffar jag mig en tidning och sitter på balkongen och njuter av att solen kommer skina hela veckan.

Nu väntas dock ett besök i drömmarnas land och jag vaknar utvilad med ny energi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: