Vackra liv

Neo Arvid Christopher 2011-07-04 Vincent Tiger Ynwa 2013-05-25

Mat mat mat

Kategori: Allmänt

Efter en massa matlagning nu ikväll är jag helt uttömd på energi. Blev kycklingsoppa, kotletter med pommes och kantarellsås och kyckling med ris till Vincent i många dagar :)
Inte alls dumt. Vi ska frosta av frysen innan helgen så vill att så mycket mat som möjligt försvinner därifrån innan dess.


Använde mig av:

1 1/2 kycklingfile
2 skivor citron
1/2lök (ej hackad)
majs
1 stor morot
2 lagerblad
timjan

kokade allt tills kycklingen var klar och moroten var mjuk.
Tog ut citronen, löken och lagerbladen och silade ut spadet i en burk.
Mixade blandningen tillsammans med lite av spadet och kokt ris.

Vi får se om det smakar. :) Har man en kräsen son så har man.



Jag hann även skicka efter en del foton då jag hittade en kupong med 100 gratis foton. Så det var bra!
Kikade såklart på Paradise Hotell innan jag hoppade i kojs.

Nu besöker jag John Blund! Imån bvc för lillprinsen ♡ Spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: